dikter

om någon tycker det är roligt och underhållande att läsa dikter så varsågod:
(några har jag gjort andra har jag hittat på internet)

Solen lyser genom till bruna kortklippta hår.

Vi sitter så nära att ditt ben snuddar mitt lår.

Små regndroppar faller, men det spelar ingen roll.

I gräset sitter vi och tittar på några vänner som sparkar boll.

Sanningen är att på dig tittar jag betydligt mer.

Undrar om du ens ser.

Att jag inte kan slita min blick från dig.

Och ständigt funderar om vad du tycker om mig.

Hur vackert ditt leende är i profil.

Att bara för att träffa dig skulle jag vandra tusentals mil.

En pirrad tanke att jag bara skulle kunna ta tag i din hand.

Så att du och jag skulle förenas i ett kärlekens band.

Andas in din doft, omslutas i din famn.

Tillsammans skulle vi ro i land i en främmande hamn.

En hamn där du och jag är vi som jag alltid drömt.

En dröm jag i mitt hjärta för dig noga har gömt.
Hur mycket jag älskar dig är ingen hemlighet.
Det är nog bara du som inte riktigt vet.

_______________________________________________________________________


Till minne av dig


 


Jag miste dig,


du kommer aldrig åter.


Mitt hjärta brister och jag gråter.


Tusen tårar senare jag står vid din gravstens sida,


det känns skönt att du slapp lida.


Även fast du inte finns här kommer jag alltid ha dig kär.


Under alla dessa år som gått har jag aldrig förstått,


att den dagen du försvann skulle kännas som fan.


Jag vill bara säga att jag älskar dig så,


även fast jag lät dig gå!




_____________________________________________________________


En liten flicka i världen ensam står,

 

hennes hjärta är fullt av blödande sår.

 

Ångesten i bröstet tynger henne hårt,

 

hon vill vara lycklig, varför är det så svårt?

 

Hennes kinder är våta av salta tårar,

 

hon vet hur mycket hårda ord sårar.

 

Hon var en gång ett barn som ofta log,

 

nu är det många år sedan hennes leende dog.

 

Flickans liv är längre ingenting värt,

 

Hon har förlorat allt som hon höll kärt.

 

Hennes dagar är fyllda av låtsad glädje o panik,

 

Nätterna är fulla av gråt o kvävda skrik.

 

Hon undrar om livet blott är ett spel,

 

varför måste allt kännas så fruktansvärt fel?

 

Flickan vill ta sitt liv, men för det krävs mod,

 

om det bara fanns någon som henne förstod!

 

Hon vill låta sig slukas av eldens heta lågor,

 

ja vad som helst för att ta död på sina plågor

 

Livet är ingen lättsam lek,

 

det är blott fyllt av ångest o svek.

 

Kanske går det så att flickan tar sitt liv någon dag,

 

det sorgligaste är, att flickan det är jag.

________________________________________________________________________________________



Jag vet inte vad jag gör,


Jag vet att ingen hör,


Jag vet att ingen ser,


Men när du läst det här


så finns jag inte mer.



____________________________________________________________________________________



Du svek mig och jag fällde en tår.


 Du slog mig och jag sa varför då?


Du sa jag hatar dig och jag blev så ledsen så att jag inte kunde gå.


Jag låg där i snön och höll nästan på att dö.


Du bara stod där och gjorde ingenting.


Jag låg där och fällde min sista tår.


Sen sa jag att jag bara ville ha ett förlåt.


Du sprang din väg för att du blev så ledsen av mitt sista ord.


Du höll en vit ros på min begravning och sa jag kunde aldrig förstå.


Du lade rosen på min grav och sa förlåt.

_____________________________________________________________________________________________

Ingen Kan Förstå



Du Lämnade mig med ett krossat hjärta.
Jaa det kanske alltid hade varit det rätta.
Jag grät så många tårar utav blod tills jag inte hade något mod.
Min kärlek till dig var stor och stark jaa man kan väll säga att du var mitt allt.
Du lämnade många spår efter din död.
Men det satte sig mest i mitt hjärtas glöd.
Det var då jag insåg att du lever i mitt inre.
Plötsligt blev jag starkare och fattade mod.
Och var glad för att du fanns där!



__________________________________________________________

Vi Två



Vi Går Längs StrandKanten Och Viskar Varandras Namn.

Vi Går Längs Paraden Och Viskar Om Hur Mycket Vi Älskar Varann.

Vi Går Bland Blommor Och Blad Och Säger: Jag Hatar Dig. Jag Går Bland Spruckna Hjärtan Och Ångrar Mig

_____________________________________________________________________________________________

När jag går här på stranden och tänker på dig.

 

Har jag ditt halsband i handen, och undrar om du tänker på mig?

 

Jag tänker så mycket på dig, det gör ont i mitt hjärta.

 

När jag tänker på dig och hon, känner jag enbart smärta.

 

Det är kallt ute, det fattas bara snö.

 

Jag ser dig framför mig, det känns som jag ska dö.

 

Jag går här alldeles ensam, det är ingen som stör.

 

Det är ganska ledsamt, jag vet inte längre vad jag gör...



___________________________________________________________________________________

Nu när bröllopsklockor  ringer

å Ni får vacker ring på Ert finger

kärleken är som en våg

lugnt å stilla Ni kan få

Med ”mycke” lycka, men säkert lite bråk….

så kom ihåg att alltid säga

FÖRLÅT

Om Ni tappar orken

då kommer inte storken

Vi vill råda Er båda:

Älska mera

 

så hoppas vi att ni blir flera……

(vill läsa på mammas bröllop)

 ________________________________



Kommentarer
Postat av: Saaandra<3

Hej hej! Jättefin blogg och fina bilder! Gå gärna in på min och min kusins. :P

2010-06-20 @ 11:21:55
URL: http://kusinernaager.blogg.se/
Postat av: carro

jag tycker att du ska läsa den på din mammas bröllpp :D<33

2010-06-20 @ 13:36:47
Postat av: camilla

ja läs den på din mammas bröllop den är bra :D

2010-06-20 @ 13:41:31
Postat av: ahallen

sv: samma här! :)

2010-06-20 @ 14:26:27
URL: http://ahallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0