nåra dagar kvar...

tills ja får min dator :D<33

de kommer bli najs :D<3

Ja har färgat mitt hår lite och hanna ville att ja skulle lägga ut hur de blev så ja tog lite egopix men ja glömde ladda upp så här får ni <33





sen har ja några bilder från bröllopet ja lovat att läga ut :D<3


min syster skulle slå migom hon visste att ja la ut den xD



felizia,maximus,tindra,magnus,mamma,jag


mamma och magnus vid deras heta kärra ;)


mamma och magnus<333

sen iallafall för några dagarsen va de ett bil rån i kålltorp så va ja på kålltorpsfritidsgård så kom de typ 3 polisbilar dit de va tvä skojjh hahha xD


cintia och linn<33

sen så idag bakade ja..


Petit Choux

Ingredienser (10 portioner/st.)

25 gram smör
1 dl kallt vatten
1 dl vetemjöl
1 st ägg

Gör så här

  1. Koka upp vatten och margarin. Tillsätt allt mjölet under kraftig omrörning. rör smeten tills den släpper kastrullens botten.
  2. Ta bort från plattan. Tillsätt ägget - rör om ordentligt så det blandar sig väl med smeten. rör tills du fått en smidig och blank smet.
  3. Fyll en spritspåse och pritsa ut 10st “rosetter” på bakplåtspapper och grädda i 200 grader ca 20 min. OBS! Öppna inte luckan de första 10 min.
  4. Låt petit chouxerna svalna. klipp sedan med sax enkelt av locken & fyll dom med fyllling!



Till fyllning kan ni ha vaniljsås, grädde och bär.

Dom va skit goda!





Kommentarer
Postat av: Felizia Elin Andersson

HAHAH gumman du är ju rolig du ,<3

Skit fina bilder på dej och din mamma och magnus och dom , hoppas det blir bra nu, det receptet verkar la bra att kunna göra på min farmors födelesedag hihi tack<3

2010-09-26 @ 10:25:39
URL: http://rubinaandersson.blogg.se/
Postat av: freja

fina bröllopsbilder!

2010-09-27 @ 16:51:53
URL: http://stocktownstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0